شناسهٔ خبر: 172991 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

 پیش‌بینی روند افزایش دما در تهران از امروز

گرما کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی بیشینه دمای ۳۹ درجه‌ای برای پایتخت، از روند افزایش دما در تهران طی امروز و روزهای آتی خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص وضعیت جوی امروز چهارشنبه ۱۰ مردادماه گفت: امروز در استان‌های گیلان، مازندران و بخش‌هایی از گلستان بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی افزود: همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان نیز رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی ادامه داد: روز جمعه ادامه این بارندگی‌ها در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان به شکل پراکنده خواهد بود و در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات مرکز و جنوب کرمان، شمال و غرب هرمزگان و ارتفاعات جنوبی فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک را خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، وزش باد شدید خواهد بود که سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی گفت: از روز پنجشنبه تا شنبه نیز باتوجه‌به شدت وزش باد در برخی از ساعات در شرق کشور احتمال وقوع توفان شن وجود دارد.

رفیعی در ادامه توضیح داد: آب‌های جنوبی کشور از جمله دریای عمان طی سه روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود و از روز پنجشنبه تا شنبه آب‌های خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای خزر نیز همین شرایط را خواهند داشت.

وی در خصوص وضعیت جوی تهران گفت: تهران امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری خواهد داشت، بیشینه دما امروز به ۳۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید و روند افزایش دما را در تهران شاهد خواهیم بود.